Náchod, 15. - 17. listopadu 2019
Zapojíme všechny v jedné síti!
Všichni žijeme v uspěchané době. Když se k tomu přidají špatné výsledky dětí ve škole, nevhodné chování k učitelům, spolužákům ale i vůči rodičům, nevíme, co s tím. Nejsnadnější cestou jsou zákazy, hádky, tichá domácnost… Je to však doopravdy řešení? Základem dobrého a fungujícího vztahu s dítětem je komunikace. Posluchači budou seznámeni s komunikačním vzorcem a jeho praktickým využitím. Budeme se zabývat psychickými stavy dětí, probereme základní stavy ze škály a zkusíme je poznávat. Projdeme si hierarchii lidských potřeb, mluvit budeme o vědomé hypnóze, přispívání, samostatnosti. Budeme řešit vnější a vnitřní motivaci. Prakticky si vyzkoušíme tvorbu plánu povinností.
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Pomůcky | papír, tužka |
Lektor |
|
ÚVODNÍ ČÁST • význam šestinedělí po narození dítěte, zavinovačky, výběrová pozornost, ADHD • mentální a fyzický věk dítěte • vady zraku • ochablost svalů • problematika laterality – diagnostika dominantního oka • bytí a vědomá hypnóza • pozitivní formulace • příčiny zlobení – vědecké pokusy • motivace, samostatnost, přispívání ŠKOLNÍ ZRALOST A ROZVOJ PERCEPCÍ • hrubá a jemná motorika – náprava úchopu psacího náčiní • prostorová orientace • zrakové vnímání (diferenciace, paměť, analýza, syntéza) • sluchové vnímání (diferenciace, paměť, analýza, syntéza) • hmatové vnímání • mozková činnost při přijímání nových informací • diagnostika školní zralosti
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Pomůcky | tužka a papír |
Lektor |
|
• Proč jsou děti někdy nesoustředěné? • Proč jim jde učení hůře? • Proč mají nechuť k učení? • Jaké hry a cvičení vám doma pomohou? • dostatek hmoty, obrázků, názornosti • postup po gradientu • nepochopená slova • rozeznávání fyzických projevů • praktické cvičení na nepochopená slova • tvorba myšlenkových map • vysvětlení základního principu fungování mozku • praktická ukázka zvládání vybraných kapitol z českého jazyka • představení slabikářů pro prvňáčky • genetická a analyticko-syntetická metoda čtení
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Pomůcky | tužka a papír |
Lektor |
|
Jaké metody nám pomůžou si věci lépe zapamatovat a hlavně všemu porozumět? Seznámíme se s několika studijními technikami (tvorba myšlenkových map, využívání asociací, vpisky, náčrtky, práce se slovníky, …). Schopnost UČIT SE je klíčem k životu...
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Pomůcky | tužky |
Lektor |
|