Akreditovaný program MŠMT - pro získání osvědčení je nutné se účastnit všech tří bloků (celkem časová dotace 8 hodin).
Seminář se zabývá pohledem na dynamiku vztahů v přirozeně heterogenním (v procesu inkluze) dětském kolektivu a na postoje a chování, které ovlivňuje rodina dítěte/žáka. Součástí semináře je modelování reálných situací a společná práce s nimi. Program nabídne příležitost ke změně nazírání na chování dětí/žáků a zacílí se na to, co je třeba udělat, aby se všichni členové systému - dítě, vedoucí, učitel, rodič, spolužáci - cítili bezpečně. Během semináře budou účastníci stavět modelové situace, které vznikají při práci pedagoga(vedoucího kroužku, tábora, atd.) a uvidí tak základní síly a zákonitosti, které vztahy v tomto systému ovlivňují. Budou pracovat i s vlastními tématy účastníků.
Vzdělávací cíl: Účastníci získají základní vhled do vybraných konfliktních situací v chování dětí/žáků, nahlédnou souvislosti tohoto chování s rodinnými vztahy a situacemi, které dítě uvědoměle či nevědomě prožívá. Získají vhled do zákonitostí vztahů v různých systémech (oddělení, skupina, oddíl, třída, zájmový klub atd.), přes osobní prožitek tak mohou pochopit chování svých dětí/žáků. Pro získání osvědčení je nutná účast na všech blocích.